WEB BLOG
this site the web

kerja best......tapi pemalas?




salam.

Nama aku sama dkt profile, aku lelaki asal dari kelantan mgkin ko xkenal aku, aku pun xkenal ko. aku tulis ni bab nak bagi tau ko tntg diri aku ni, aku pemalas.
 
setiap hari aku malas, bgun tido aku pikir nak g klass ke x? brapa byak dah pnteng klass? dan lama lagi ke kena blaja ni? lau aku g klass pun dengn satu tujuan jer: takut kena bar dari ambik final!
Dalam klass lak duk borak2 dengan member sal bola, nak makan kat maner, ader game baru x n bla..bla..bla..


Kalo shari xder wat aper2 mula lah aku pikir ape aku wat smalam?  muhasabah kot...he3 ..tapi member aku xla syak aku ni pemalas sangat..normal jer... member aku dah salah teka, aku ni suka wat kerja last minit but at list my work is siap jugak....lau di bilik aku duk depan kmputer jer...tgok citer, men game n so on lah...memang xrasa masa ni cepat berlalu kalo ygok citer best...

Aku ni bukan lah bodoh, tapi malas jer...sebab dapat anugerah otak pikat la aku jadi malas, nak masuk U ni pun bukan aku yang isi borang..sumer 2 dari ussaha cikgu aku...tq so much cikgu... lau x ntah nak jadi aper la aku ni... masa blaja lak aku lulus bab pegang prinsip kemalasan aku tadi, aku buat aper yang perlu jer..
kalo ko paham...paham lah...lau x ko buat2 paham...ok


Aku nak citer sikit tentg orang malas...

Tiga pemenang kategori orang malas sedunia diwawancara dalam sebuah talk show.
Juara 3 : tidak makan dan minum selama 12 hari karena untuk makan saja dia MALAS.  
Juara 2 :  tidak buang air besar selama sebulan, dan menurut pengakuannya, itu dia lakukan karena dia MALAS.
Dan ketika kamera beralih ke
juara 1, si pemenang sedang menangis tersedu-sedu.
"Kenapa?", tanya si pembawa acara, "knape sedih? ko patut happy bab menjadi juara 1."
"Oh bukan itu, aku happ juara. Jari aku  tersepit di pintu", jawabnya sambil terus tersedu-sedu.
"kenapa tidak dibuka?", tanya pembawa acara kehairanan.
"Dah aku malaass".



bukan aku xder inspirasi or cita2. aku rasa ramai orang salah paham tntg pemalas
Bukannya aku tidak punya inspirasi atau cita-cita. Saya merasa banyak orang yang salah paham tentang pemalas dan aku nak membenarkan pandangan itu.


mai sini aku nak bagi tau benefit orang malas....
cuba kita tengok orang malas berjalan, maka terciptalah kereta, kalo mlas nak guna sempoa, maka tciptalah m.Excel, dah orang malas memasak, maka tciptalah mee segera.


Dunia penuh oleh pemalas, laziness is the mother of all invention? Tanpa pemalas, dunia ini akan tetap di zaman batu, jadi tidak ada yang salah dengan berlaku malas.

2 jelah aku nak citer sal malas aku ni...

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies